شرکت پارس حیان

برند فولیکا

شرکت پارس حیان

برند فولیکا

معنی کلمه‌ی فروش چیست؟

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ

هر فروشنده‌ای (از جمله خود شما) راغب است بداند بهترین، سریع‌ترین و آسان‌ترین راه دستیابی به فروش خوب چیست.
روزی از گروهی از نمایندگان شرکت‌های بیمه پرسیده شد: «کدام‌یک از شما مایلید همین الان یک فهرست از افرادی که تمایل به عقد قرارداد بیمه دارند بگیرد؟» دست همه بالا رفت!
نکته: هیچ کجای دنیا چنین فهرستی پیدا نمی‌شود ولی هر فروشنده‌ای آرزویش را دارد!
مترادف یک کلمه‌ای فروش این است: تلاش
و مترادف دو کلمه‌ای آن: تلاش فراوان
راه کوتاه‌تری برای دستیابی به فروش خوب وجود ندارد، مگر این‌که شما ساکن یک سرزمین افسانه‌ای باشید. هیچ‌کس عصای جادویی ندارد و فرمولی برای نتیجه‌گیری آسان پیدا نشده است.
متأسفانه هیچ جادوگری موفق نشده است معجونی بسازد که کار را سریع‌تر و سهل‌تر کند، بنابراین تلاش فراوان تنها کلید موفقیت است.
البته هر از گاهی بخت به یک فروشنده رو می‌کند و او نتیجه‌ی مطلوبی را که می‌گیرد به حساب مهارت‌هایش می‌گذارد ولی اگر منطقی فکر کنیم احتمال این‌که به‌طور اتفاقی و در زمان مناسب در یک شرایط مطلوب قرار بگیریم و با خریداری ایده‌آل یک قرارداد افسانه‌ای امضا کنیم چقدر است؟ بهتر است اصلاً روی شانس حساب نکنیم.
البته کسی می‌تواند از شانسی که به او رو کرده است استفاده کند که در زمان مناسب در شرایط مطلوب قرار بگیرد و علاوه بر آن، آمادگی لازم را داشته باشد. پس بهتر است به فرمولمان یک کلمه‌ی دیگر هم اضافه کنیم: آمادگی!
حتماً می‌پرسید اگر آمادگی داشته باشم و خیلی تلاش کنم فروش بزرگی در انتظارم خواهد بود، درست است؟ خیر! قدم بعدی ایجاد ارتباط است. طوری با مشتری ارتباط برقرار کنید که مشتاق شود از شما خرید کند.
حالا می‌پرسید پس اگر تلاش فراوانی بکنم و آمادگی داشته باشم با مشتری ارتباط برقرار کنم، فروش خوب حتمی خواهد بود، درست است؟ خیر! باید کاری کنید که خریدار احتمالی آنچه شما فروشنده‌ی آن هستید، احساس تعهد کند و نظرش را تغییر ندهد.
اگر پس از انجام دادن معامله رفتید و پشت سرتان را هم نگاه نکردید، سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است و فقط یک کارمزد و پورسانت عاید شما شده است. راز مهم این است که سخت تلاش کنید، آمادگی داشته باشید، ارتباط برقرار کنید، تعهد ایجاد شود، قرارداد امضا گردد، خریدار سفارش مجدد بدهد، به دیگران معرفی شوید و بتوانید از این مشتری گواهی تأیید محصول خود را بگیرید. تنها در این صورت است که فروش موفقی داشته‌اید و به سرمایه‌ی چشمگیری دست خواهید یافت.
این فرمول پیشنهادی را به کار ببندید و ببینید که چطور همچون جادوگری به نتیجه‌های سحرانگیز دست پیدا می‌کنید.
این فرمول یک مکمل نیز دارد. اگر از تردستی بپرسید چطور موفق شده است تا این اندازه در کارش مهارت و ظرافت به خرج دهد، به شما پاسخ خواهد داد: با تمرین زیاد!
این هم سرّ کار ما! حالا بروید و آستین‌ها را بالا بزنید.

  • Saeed Hassan pour

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی